Παρασκευή, 10 Απριλίου 2009

Δίαιτα με θερμιδομετρητή

Τα πράγματα με μια τέτοια δίαιτα είναι ευχάριστα απλά! Αν παίρνουμε με το φαγητό μας λιγότερες θερμίδες από όσες ξοδεύουμε με τις διάφορες εργασίες που κάνουμε μέσα στην μέρα, τότε αδυνατίζουμε. Το πλεονέκτημα ενός τέτοιου τρόπου δίαιτας και ελέγχου της διατροφής μας είναι σημαντικό, και για αυτό αποφάσισα να την ακολουθήσω. Δεν θέλω να νιώθω πως κάνω δίαιτα! Δεν θέλω να σκέφτομαι που θα βγω και που θα πάω με βάση το τι θα φάω, δεν θέλω να κάνω το πρόγραμμα της ημέρας μου με βάση το τι θα φάω!
Το πιο δύσκολο πράγμα σ΄αυτόν τον τρόπο είναι ο υπολογισμός των θερμίδων με ακρίβεια και φυσικά η δική μου α-συνέπεια ως προς αυτό.
Αν θέλει κάποιος να χάσει ένα κιλό την εβδομάδα, στόχο νομίζω εγώ ρεαλιστικό και προσιτό, πρέπει να καταναλώσει 1.100 θερμίδες λιγότερες την ημέρα, από αυτές που συνήθιζε να παίρνει ή από την συνολική ενέργεια που χρειάζεται κάθε μέρα. Για παράδειγμα, εγώ χωρίς να κάνω κάποια ιδιαίτερη σωματική άσκηση, καίω περίπου 2100 θερμίδες. Αυτό είναι υπολογισμένο χωρίς καθόλου άσκηση, είναι δηλαδή οι θερμίδες που θα έκαιγα αν καθόμουν όλη μέρα σε μια καρέκλα. Προφανώς κουνιέμαι κι όλας.. Αυτός ο αριθμός για έναν άνθρωπο που αθλήτε υπερβολικά μικρός, εγώ αυτόν έχω, τι να κάνουμε... Άρα ο στόχος μου είναι να ακολουθήσω μια διατροφή περίπου των 1000 θερμίδων.
Εδώ και μερικές μέρες προσπαθώ να παρακολουθώ τις θερμίδες που που καταναλώνω. Το λάθος που έκανα χθες που βγήκα έξω για φαγητό με φίλους ήταν να ξεχάσω να υπολογίσω την μια φέτα ψωμί που έφαγα. Δυστυχώς παχαίνει και το κουβέρ και πρέπει να το συμπεριλαμβάνουμε κι αυτό στην θερμιδομέτρηση μας.

Παραιτούμαι!!

Και παραιτούμαι!
Δεν είναι η πρώτη φορά που δοκίμασα μια από της "απαγορευμένες" χημικές δίαιτες, όπως τη Δίαιτα των Λιπομονάδων. Έχω ξεκινήσει και την γνωστή πια δίαιτα της Κρεμυδόσουπας -γνωστή στο ίντερνετ- και διατροφές του στιλ, μόνο ψάρι και λαχανικά για μια εβδομάδα, κ.α. Και λέω "ξεκινήσει" γιατί δεν μπόρεσα να κρατήσω ποτέ μια τέτοια δίαιτα για μια ολόκληρη εβδομάδα, όσο αποφασισμένη κι αν ήμουν. Στην τελική, είμαι άνθρωπος με πολλές δουλειές και δεν μπορώ να σέρνομαι όλη μέρα γιατί τρώω μόνο χόρτα!
Οπότε ομολογώ πως παραιτούμαι. Παραιτούμαι από την ιδέα ότι θα χάνω επτά κιλά την εβδομάδα. Παραιτούμαι από κάθε παράλογη δίαιτα. Ας το πάρουμε απόφαση, όσοι τα κατάφεραν μπράβο τους, αλλά εγώ δεν είμαι από αυτούς.
Το μεγαλύτερο κακό που κάνουν τέτοιου είδους δίαιτες, είναι στο ηθικό μας. Είναι η κατάσταση που σε φέρνουν και λες -θολωμένος και από την πείνα "δεν θα αδυνατίσω ποτέ!". Είτε όταν, δεν αντέχεις άλλο και σχηματίζεις στο τηλέφωνο τον αριθμό του αγαπημένου σου ντελίβερι, είτε όταν στην χειρότερη περίπτωση, έχεις ακολουθήσει την σατανική δίαιτα, αλλά τα αποτελέσματα της δεν είναι αυτά που περιμένεις. Συμβαίνει! Το γεγονός ότι έχουμε την απαίτηση από τον οργανισμό μας να χάσει πέντε κιλά σε επτά μέρες ή και περισσότερα, δεν σημαίνει ότι αυτός μπορεί να το κάνει.
Επίσεις μεγάλη παγίδα είναι και η φράση "Αρχίζω δίαιτα", πράγμα που σημαίνει ότι κάποια στιγμή θα "τελειώσω την δίαιτα". Τι γίνεται όμως τότε? Το αναμενόμενο, το τρελό φαγοπότι ακολουθεί. Και στην περίπτωση που αποτυγχάνει κανείς να ανταπεξέλθει στις παράλογες απαιτήσεις μιας στερητικής δίαιτας, τι κάνει? Η απάντηση είναι απλή, όχι άλλη δίαιτα!
Σκοπός μου είναι να χάσω κάποια κιλά, για καλό δικό μου, γιατί αγαπώ τον ευατό μου, γιατί θέλω να αγαπήσω το σώμα μου. Αρνούμαι λοιπόν να τα βασανίζω και τα δύο!

Τετάρτη, 8 Απριλίου 2009

Εμ, δεν γινονται ετσι τα πράγματα!

Και ξυπνάς το πρωί (ή το μεσημέρι...)και λες "σήμερα πρώτη ημέρα δίαιτας!". Και μετά τρως τα μαρουλάκια σου και τα αγγουράκι σου και λες "καλή αρχή.."
και τότε έρχεται το βράδυ, και λες "όχι δεν θα φάω...", "όχι δεν θα χαλάσω την δίαιτα..", "όχι!". Και μέχρι τότε έχει πάει δώδεκα, το ρολόι του τοίχου χτυπά για λόγους γραφικότιτας και εσύ πας στα τυφλά, κουτουλόντας στον διάδρομο από την πείνα, κατευθείαν στο ψυγείο και τρως!
και την άλλη μέρα ξυπνάς το πρωί και λες "σήμερα πρώτη ημέρα δίαιτας"!
Δυο μέρες από τις βαρυσήμαντες δηλώσεις μου, (ΔΙΑΙΤΑ ΛΥΠΟΜΟΝΑΔΩΝ) και επαναλαμβάνεται αυτό το μοτίβο! Αν μετρήσω πόσες είναι ι αποτυχημένες πρώτες μέρες δίαιτας που έχω ζήσει, σίγουρα ξεπερνούν τον αριθμό από τις επιτυχημένες δεύτερες!
Ξαναρχίζω λοιπόν, και ξαναρχίζω, σαν πικάπ κολλημένο, σε μια κατάσταση αναμονής πριν την δίαιτα. Εμ, δεν γίνονται έτσι τα πράγματα!
Θυμωμένη με τον εαυτό μου, καταλαβαίνω πως δεν έχω τίποτα άλλο να κάνω, εκτός από το να πω "σήμερα, πρώτη μέρα δίαιτα"...

Δευτέρα, 6 Απριλίου 2009

Φωτογραφίες για το ψυγείο

Το κόλπο παλιό και σαχλό. Τέσσερις φωτογραφίες για το ψυγείο με παραδείγματα προς αποφυγήν, για να κοπούν μια και καλή οι επιδρομές!
























ΔΙΑΙΤΑ ΛΙΠΟΜΟΝΑΔΩΝ

Χάζευα στο internet, έψαχνα για δίαιτες και έβλεπα τι υπόσχονται η κάθε μια.
Και έπεσε στα χέρια μου μια, η πιο απάνθρωπη που μου τράβηξε την προσοχή. Ως προς την εγκυρότητα της, την παραθέτει η «annafrank» στις 28/03/07 19:54 στο side: Sxeseis.gr. Χαρακτηριστικά μας λέει:


"Εγώ αποφάσισα και την κανω και ήδη μέσα σε 4 μέρες έχασα δυο κιλα...Σουπερ...Δοκιμαστε την"

ΔΙΑΙΤΑ ΛΙΠΟΜΟΝΑΔΩΝ (ΒΙΟΧΗΜΙΚΗ)
Μηνιαία δίαιτα που βασίζεται στον υπολογισμό των λιπομονάδων. Βαθμιαία αλλάζει ο μεταβολισμός και απαλλαγόμαστε από το πάχος οριστικά.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΛΙΠΟΜΟΝΑΔΩΝ Μερίδα φαγητού η γλυκού
Λιπομονάδες
Γιαούρτι με 0% λιπαρά 0 , Γιαούρτι Αγελάδας 8 , Καλαμάρια τηγανητά 5 ,Καφές σκέτος 0 ,Καφές με γάλα 5 ,Κοτόπουλο ολόκληρο (850 γρ. - 2 κιλά) 0 ,Κρασί (1 ποτήρι) 22 ,Κρέας ψητό χωρίς σάλτσα 0 ,Κρέας ψητό με σάλτσα 20 ,Λάδι 12 ,Λαχανικά ανάμικτα κατεψυγμένα (το σακουλάκι) 12 ,Λεμόνι (1 κουταλάκι) 5 ,Μακαρόνια 50 ,Μήλο μέτριο 17 , Μπριζόλα χοιρινή ψητή (μικρή) 35 ,Μπριζόλα μοσχαρίσια ψητή (μικρή) 0 ,Μπύρα (1 ποτήρι) 40 ,Ουίσκι (1 ποτήρι) 17 ,Πάστα 60 ,Πατάτες τηγανητές 20 ,Ρεβίθια 40 ,Σαλάτα βραστή 7 ,Σαλάτα χλωρή 5 ,Φρυγανιά σικάλεως 2 ,Ψάρι βραστό 0 ,Ψάρι τηγανητό 30 ,Ψάρι ψητό 0 ,Ψάρι φέτα μικρή 17.
Επιτρέπεται η εναλλαγή των φαγητών από μεσημέρι σε βράδυ. Με ελάχιστες έως 60 λιπομονάδες χάνουμε 10-12 κιλά μηνιαίως. Με 60 - 100 λιπομονάδες διατηρούμαστε στο βάρος μας. Με 100 και άνω προσθέτουμε βάρος. Επαναλαμβάνεται ανά 15ήμερο. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η απώλεια άνω των 12 κιλών μηνιαίως. Σε όλα τα φαγητά επιτρέπεται μόνο λεμόνι και λίγο αλάτι. ΠΟΤΈ ζάχαρη, λάδι ή βούτυρο.

Πρωινό πάντα το ίδιο :- Καφές ή τσάϊ χωρίς ζάχαρη.
ΔΕΥΤΕΡΑ Μεσημέρι :- 2 μπριζόλες μοσχαρίσιες- 1 μερίδα ντομάτες κομμένες βρασμένες ή μαγειρεμένες. Βράδυ :- 2 μπριζόλες μοσχαρίσιες- 1 μερίδα ντομάτες κομμένες βρασμένες ή μαγειρεμένες- Γιαούρτια.
ΤΡΙΤΗ Μεσημέρι :- Κρέας ή ψάρι.- 1 μερίδα σαλάτα ανάμικτη εποχής. Βράδυ :- Γιαούρτια.
ΤΕΤΑΡΤΗ Μεσημέρι :- Ψάρι ή κρέας ψητό. Βράδυ :- Καλαμαράκια τηγανητά- 1 μερίδα σαλάτα ανάμικτη εποχής.
ΠΕΜΠΤΗΜεσημέρι:- Γιαούρτια. Βράδυ :- Κοτόπουλο βραστό ή ψητό.- 1 μερίδα σαλάτα ανάμικτη εποχής, σπανάκι.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Μεσημέρι :- Ψάρι βραστό ή ψητό ή οστρακοειδή,- 1 μερίδα σαλάτα ανάμικτη εποχής. Βράδυ :- Κοτόπουλο βραστό ή ψητό- 1 μερίδα σαλάτα ανάμικτη εποχής.
ΣΑΒΒΑΤΟ Μεσημέρι :- Καλαμαράκια τηγανητά- 1 μερίδα σαλάτα ανάμικτη εποχής. Βράδυ :- Ψητό ή βραστό κοτόπουλο ή γαλοπούλα.- 1 μερίδα σαλάτα ανάμικτη εποχής.
ΚΥΡΙΑΚΗ Μεσημέρι :- Όλα είναι ελεύθερα αλλά σε ΚΑΝΟΝΙΚΈΣ μερίδες

Σας την έγραψα, όπως ακριβώς την βρήκα...
Τα αρνητικά των χημικών, βιοχημικών, στερητικών κλπ διαιτών γνωστά. Η βαναυσότητα και σκληρότητα τους ολοφάνερη. Έχουν όμως αποτέλεσμα? Η annafrank έγραψε ότι τις πρώτες τέσσερις μέρες έχασε 4 κιλά, τα ξαναπήρε όμως? Και πραγματικά, άντεξε μέχρι την έβδομη μέρα?
Εγώ δεν θα κρίνω καμία δίαιτα για το πόσο κακό κάνει στον οργανισμό μας και για την αποτελεσματικότητα της. Για παράδειγμα εγώ χωρίς κάποια συγκεκριμένη δίαιτα έχω κάνει πολύ μεγαλύτερο κακό στον εαυτό μου μέχρι τώρα και συγχρόνως όλες οι δίαιτες και οι διατροφές μου φαίνονται ίδιες, γιατί σε εμένα όλες έχουν αποτύχει!
Από την ώρα που διάβασα αυτήν την δίαιτα αναρωτιέμαι. Είναι δυνατόν; Και ταυτόχρονα θέλω να την δοκιμάσω, να την επιχειρήσω, είμαι περίεργη, μπορώ? Προφανώς αυτό είναι που ένοιωσε και η γάτα, της οποίας το τέλος όλοι γνωρίζουμε, πριν την δικιά της παταγώδης αποτυχία!!
θα προσπαθήσω λοιπόν να ακολουθήσω πιστά αυτήν την δίαιτα για μια εβδομάδα, κι αν δεν τα καταφέρω: τι είχαμε, τι (ΔΕΝ) χάσαμε!!

Το ιδανικό ή φυσιολογικό βάρος

Ο πρώτος στόχος που θέτω στο καινούριο ηλεκτρονικό μου ημερολόγιο, σαν γνήσιο θηλυκό, είναι να χάσω τα περιττά κιλά. Και αυτά δεν είναι λίγα. Έτσι, παραθέτω τρόπους με τους οποίους μπορεί να βρεθεί το ιδανικό βάρος ενός ανθρώπου.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι που χρησιμοποιούνται για τον πρακτικό υπολογισμό του φυσιολογικού-ιδανικού βάρους χωρίς εργαστηριακές μετρήσεις. Για παράδειγμα, από τα εκατοστά του ύψους αφαιρούμε τον αριθμό 10. Συγκρίνουμε τα κιλά του σωματικού βάρους με τα εκατοστά του ύψους πάνω από το μέτρο. Σύμφωνα με αυτόν τον τρόπο μέτρησης, το ιδανικό μου βάρος, εφόσον το ύψος μου είναι 1.60, πρέπει να είναι 50 κιλά... (τι λέμε τώρα; Μήπως δεν κατάλαβα καλά; Διορθώστε με!)
Ένας άλλος τρόπος, είναι να πολλαπλασιάσουμε το τετράγωνο του ύψος επί 25 για τους άντρες και επί 24 για τις γυναίκες. Δηλαδή, με αυτόν τον τρόπο, το ιδανικό μου βάρος είναι 61 κιλά.
Τέλος ο πιο σύνηθες τρόπος υπολογισμού του φυσιολογικού βάρους σας είναι ο Δείκτης Μάζας Σώματος. Για να υπολογίσετε την μάζα σώματος διαιρέστε το βάρος σας (kg ) με το τετράγωνο του ύψους σας (m), δηλαδή: Μάζα σώματος = kg / m2. Όσο μικρότερο είναι το ποσοστό, τόσο πιο μικρή είναι η σωματική μάζα. Υπάρχουν και άλλοι πιο εξειδικευμένοι τρόποι υπολογισμού του δείκτη της μάζας σώματος, για τους οποίους απαιτείται η χρήση ειδικών εργαλείων. Το ιδανικό βάρος βρίσκετε στην κατηγορία των 20-25 Δ.Μ.Σ.. Για να σας δώσω να καταλάβετε το μέγεθος του προβλήματος μου όσο αναφορά το βάρος μου, ο δικός μου Δ.Μ.Σ είναι 32.4.
(όποιος είναι τόσο περίεργος ας κάνει την πράξη να το βρει!) Συνεπώς ανήκω στην ομάδα των Παχύσαρκων, όπου υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για νοσήματα υπέρτασης, στεφανιαίας νόσου ή και διαβήτη τύπου Β., αλλά και στην νεαρή ηλικία που βρίσκομαι η έλλειψη παντελής ελπίδας να βάλω παντελόνι σωλήνα. Με αυτόν τον τρόπο το ιδανικό μου βάρος κυμαίνεται 51 από μέχρι 64 κιλά.
Τρις διαφορετικοί τρόποι, τρία διαφορετικά «ιδανικά βάρη». Πιο είναι το σωστό? Πιο είναι το πιο ιδανικό? Και τελικά το πιο ιδανικό είναι και το πιο φυσιολογικό?
Αφού μιλάμε με νούμερα εγώ έχω κι άλλα να σας παραθέσω τα πιο σημαντικά νούμερα που διαμορφώνουν το ιδανικό βάρος κάθε γυναίκας! Στην Αμερική έγινε εμμονή σε πλήθος γυναικών, το ιδανικό 2 (που πλέων τείνει να γίνει ακόμα μικρότερο!!!). Στην Ευρώπη είναι το αντίστοιχο 34, ενώ στο Ην. Βασίλειο το νούμερο 4. Μπορεί επίσης να μεταφραστεί απλά και σε ΧS. Και φυσικά μιλάω για το νούμερο ενός καινούριου ανοιξιάτικου φορέματος, ταιριασμένο απόλυτα σε ένα ιδανικό κορμί.
Όσο για μένα, πολύ καιρό υποτίμησα την μανία του ιδανικού βάρους, του ιδανικού νούμερου, του ιδανικού σώματος και τώρα το πληρώνω, μη έχοντας τίποτα από τα τρία. Αρχικός μου στόχος είναι να φτάσω στα -60 κιλά και να μπω ξανά στο νούμερο 36, από το 42-44 που φοράω τώρα. Έχω δρόμο πολύ μπροστά μου και γύρο στα 25 κιλά να χάσω. Οι μέθοδοι, οι θεωρίες και οι δίαιτες για να χάσει κανείς κιλά άπειροι, ο τρόπος ουσιαστικά ένας. Επιφυλάσσομαι.