Δευτέρα, 6 Απριλίου 2009

Το ιδανικό ή φυσιολογικό βάρος

Ο πρώτος στόχος που θέτω στο καινούριο ηλεκτρονικό μου ημερολόγιο, σαν γνήσιο θηλυκό, είναι να χάσω τα περιττά κιλά. Και αυτά δεν είναι λίγα. Έτσι, παραθέτω τρόπους με τους οποίους μπορεί να βρεθεί το ιδανικό βάρος ενός ανθρώπου.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι που χρησιμοποιούνται για τον πρακτικό υπολογισμό του φυσιολογικού-ιδανικού βάρους χωρίς εργαστηριακές μετρήσεις. Για παράδειγμα, από τα εκατοστά του ύψους αφαιρούμε τον αριθμό 10. Συγκρίνουμε τα κιλά του σωματικού βάρους με τα εκατοστά του ύψους πάνω από το μέτρο. Σύμφωνα με αυτόν τον τρόπο μέτρησης, το ιδανικό μου βάρος, εφόσον το ύψος μου είναι 1.60, πρέπει να είναι 50 κιλά... (τι λέμε τώρα; Μήπως δεν κατάλαβα καλά; Διορθώστε με!)
Ένας άλλος τρόπος, είναι να πολλαπλασιάσουμε το τετράγωνο του ύψος επί 25 για τους άντρες και επί 24 για τις γυναίκες. Δηλαδή, με αυτόν τον τρόπο, το ιδανικό μου βάρος είναι 61 κιλά.
Τέλος ο πιο σύνηθες τρόπος υπολογισμού του φυσιολογικού βάρους σας είναι ο Δείκτης Μάζας Σώματος. Για να υπολογίσετε την μάζα σώματος διαιρέστε το βάρος σας (kg ) με το τετράγωνο του ύψους σας (m), δηλαδή: Μάζα σώματος = kg / m2. Όσο μικρότερο είναι το ποσοστό, τόσο πιο μικρή είναι η σωματική μάζα. Υπάρχουν και άλλοι πιο εξειδικευμένοι τρόποι υπολογισμού του δείκτη της μάζας σώματος, για τους οποίους απαιτείται η χρήση ειδικών εργαλείων. Το ιδανικό βάρος βρίσκετε στην κατηγορία των 20-25 Δ.Μ.Σ.. Για να σας δώσω να καταλάβετε το μέγεθος του προβλήματος μου όσο αναφορά το βάρος μου, ο δικός μου Δ.Μ.Σ είναι 32.4.
(όποιος είναι τόσο περίεργος ας κάνει την πράξη να το βρει!) Συνεπώς ανήκω στην ομάδα των Παχύσαρκων, όπου υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για νοσήματα υπέρτασης, στεφανιαίας νόσου ή και διαβήτη τύπου Β., αλλά και στην νεαρή ηλικία που βρίσκομαι η έλλειψη παντελής ελπίδας να βάλω παντελόνι σωλήνα. Με αυτόν τον τρόπο το ιδανικό μου βάρος κυμαίνεται 51 από μέχρι 64 κιλά.
Τρις διαφορετικοί τρόποι, τρία διαφορετικά «ιδανικά βάρη». Πιο είναι το σωστό? Πιο είναι το πιο ιδανικό? Και τελικά το πιο ιδανικό είναι και το πιο φυσιολογικό?
Αφού μιλάμε με νούμερα εγώ έχω κι άλλα να σας παραθέσω τα πιο σημαντικά νούμερα που διαμορφώνουν το ιδανικό βάρος κάθε γυναίκας! Στην Αμερική έγινε εμμονή σε πλήθος γυναικών, το ιδανικό 2 (που πλέων τείνει να γίνει ακόμα μικρότερο!!!). Στην Ευρώπη είναι το αντίστοιχο 34, ενώ στο Ην. Βασίλειο το νούμερο 4. Μπορεί επίσης να μεταφραστεί απλά και σε ΧS. Και φυσικά μιλάω για το νούμερο ενός καινούριου ανοιξιάτικου φορέματος, ταιριασμένο απόλυτα σε ένα ιδανικό κορμί.
Όσο για μένα, πολύ καιρό υποτίμησα την μανία του ιδανικού βάρους, του ιδανικού νούμερου, του ιδανικού σώματος και τώρα το πληρώνω, μη έχοντας τίποτα από τα τρία. Αρχικός μου στόχος είναι να φτάσω στα -60 κιλά και να μπω ξανά στο νούμερο 36, από το 42-44 που φοράω τώρα. Έχω δρόμο πολύ μπροστά μου και γύρο στα 25 κιλά να χάσω. Οι μέθοδοι, οι θεωρίες και οι δίαιτες για να χάσει κανείς κιλά άπειροι, ο τρόπος ουσιαστικά ένας. Επιφυλάσσομαι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου